Csapatbemutató sorozatunk végéhez értünk, az elmúlt hetekben megismerkedhettetek a csapat tagjaival Szilviával, a Darila ötletgazdájával, Bettivel, a Darila marketingesével, Szilárddal, a Darila informatikusával és Ádámmal, a mentorunkkal. Ma szeretnénk még közelebb hozni a Darilát hozzátok, szeretnénk kicsit bevinni titeket a kulisszák mögé és megmutatni, hogy mi is van a fejünkben, amikor a Dariláról gondolkodunk.. A mai 3 kérdés részben magáról a Dariláról mesélek (Szilvia) Nektek.
Miért a Darila nevet választottuk?
A Darila még akkor kapta ezt a nevet, amikor tavaly év végén beadtam a one-pagerem a HSUP első félévének végén, tehát a csapat már ehhez a névhez csatlakozott. A Darila a szlovén darilo ajándék egy szó alakja. Nekem az édesanyám vend volt (szlovéniai magyar). Mindent, amit tudok az ajándékozásról, a másokról való gondoskodásról azt tőle tanultam. Szerettem volna, ha az életvidámság, az a körülölelő szeretet és gondoskodás, ami számomra ő volt, megjelenne valahogy a projektben, hiszen végső soron ez adja az ötlet esszenciáját. Amikor a Darilát elképzeltem, hogy milyen lenne megszemélyesíteni, mi a Darila úgymond személyisége, akkor van benne egy nagyon finom, gondoskodó, emberszerető, a háttérben szorgoskodó tündérszerűség és van benne egy nagy adag vagányság, gyakorlatiasság és örömre fókuszáltság. Fontos volt számomra, hogy ha már Anci azt nem láthatja ahhoz ez az ötlet megvalósul, attól még legyen jelen az ő energiája valahogy, a névválasztás így egyrészről az emléke előtt tiszteleg. Másrészről ad egy zsinórmértéket is a Darilának, hiszen amikor arról gondolkodunk, hogy milyen legyen a Darila szellemisége, mit jelent számunkra az etikus együttműködés, mennyire fontos számunkra az, hogy tudatosan vonjuk bele több ponton is a projektbe a környezetvédelmet és a civil szervezetek támogatását, láthatóvá tételét, azok olyan gondolatok, ami méltóak az ő szellemiségéhez.. Nagyon hálás vagyok, hogy Betti és Szilárd tudott ezekkel a gondolatokkal azonosulni és a logó és az arculat színvilága is már ezt a minőséget hordozza.
A Darila mitől vagy miben tud más lenni, mint a többi ajándékozással foglalkozó weboldal?
Szerintem a Darila legnagyobb erőssége jelenleg mi vagyunk, a csapat. Az, hogy ebben a projektben együtt van a pszichológia eszköztára, a marketing és kommunikáció eszközei, az informatika tudás, a virágkötészet és a kézművesség az egy olyan komplex megoldást tud adni az ajándékozás újragondolására, ami máshol nincs meg. Ráadásul a Darilánál mi egyszer vagyunk az ügyfél és a szolgáltató oldalán is. Minden egyes problémát, amit megoldunk a platformunkkal tapasztalati úton is jól ismerünk. Az elmúlt 10 évben férfiak között dolgozom, ráadásul a szeretteim nagy része is férfi, van elég rálátásom arra mennyi bosszúságot okoznak az elfelejtett évfordulók, hiába van naptár a telefonukban, mégis döbbenetesen magas a száma az elfelejtett ünnepeknek vagy az utolsó pillanatos megúszós ajándékozásnak és nem azért, mert nem gondoskodóak vagy törődőek, mert azok, hanem leginkább mert elfoglaltak. Betti külföldön élő rokonai és barátai révén rálát arra, hogy milyen nehéz megoldani az ajándékozást onnan és mekkora vágy van bennük arra, hogy a szülőföldjüket támogassák. Szilárd az egyik célcsoportunk kvázi prototípusa, azzal, hogy fiatal, modern, gondoskodó férfi. Nekem a virágkötészetben, Bettinek a kézművesek között van tájismerete, értjük és látjuk a problémáikat, részt veszünk a szakmai közösségek életében. Azt az ellenmondást is átéljük rendszeresen ajándékozottként, főleg fiatal felnőttként vagy nagy családi ünnepek előtt, hogy de szeretnék egy meglepetést, de közben meg van egy pár dolog, ami hasznos lenne, de amit végképp nem akarok jó képet vágni valami teljesen sablonos vagy haszontalan ajándékhoz, ami még drága is volt, de hogy mondjam meg udvariasan mit szeretnék, nem lesz-e túlzás? Szeretnénk a Darilával ezekre a problémákra gyakorlatias megoldást kínálni, olyat amit akár melyik kalapunkat vesszük fel elfogadhatónak, elég jónak tartunk. Legyen ajándékozó, ajándékozott vagy ajándékkészítő, aki a Darilát használja majd, érezze azt, hogy igen ezt valóban egy olyan csapat fejlesztette, aki nem csak statisztikákból dolgozott, hanem érti a problémáimat és olyan megoldást talált rá, amit maga is szívesen és elégedetten használ.
Sokszor hangsúlyozzuk a tudatos ajándékozást, mit is jelent ez a Darilánál?
A tudatosság azt gondolom a mostani korszellem leginkább hívószava kellene, hogy legyen. Tudatos lenni abban, hogy mire áldozom az időmet, energiámat és a pénzemet. Tudatosnak lenni, tudatosan gondoskodni, ajándékozni azt is jelenti, hogy a személyes érdekeimen, vágyaimon, törekvéseimen túlra is tudok tekinteni. Amikor döntést hozok mondjuk egy ajándékról, egyre szélesebb körben gondolkodom annak „jóságáról”. Tényleg érték-e, öröm-e az ajándékozottnak, elég jó ajándék-e számára? Tudok-e úgy választani, hogy rajta kívül másoknak is értéket teremtek ezzel? Ha közben támogatom ezzel a közelemben lévő kis- és középvállalkozásokat, a szülőföldem közösségeit az jó a hazámnak. Ha közben támogatok egy olyan civil szervezetet, ami esetleg mind az én, mind az ajándékozott szempontjából fontos ügyet képvisel, akkor az már egy hozzáadott érték az ajándékozásomhoz. Ha ez egy jól megválasztott kiváló minőségű magyar termék, ami nem a világ végéről utazik hozzánk, akkor már tettem valamit a bolygóért is. Végül pedig tudatos vagyok a saját érzéseimre is, hogy nem kényszerítek magamra valamit, amit nem szeretek. Ha én utálok egy plázában bolyongani fél nap egy ajándék után, ha nincs ötletem és végül veszek valami drágább és sablonosabb dolgot és még az időmet és energiámat is elégettem, az mégis kinek jó? Nincs olyan ajándékozott, aki annak örül, hogy nekem rossz volt neki ajándékot venni. Mi szeretnénk, ha a Darila segítene az ügyfeleinknek abban, hogy az ajándékozás tényleg öröm legyen, ez pedig azzal kezdődik, hogy segítünk kényelmessé tenni és minél több értéket hozzárendelni tudatosan.